Singapore en Langkawi - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mandy Oudendag - WaarBenJij.nu Singapore en Langkawi - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mandy Oudendag - WaarBenJij.nu

Singapore en Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 Augustus 2012 | Singapore, Singapore

Dag allemaal,

Donderdag 9 augustus, moest ik helaas afscheid nemen van het schitterende Australie! Een nieuwe uitdaging stond voor de deur, Azie! Om 15:30 uur stapte ik op het vliegtuig naar Singapore. Om 22:30 Australische tijd (20:30 Singaporse?? Tijd), kwam ik aan in Singapore. Daar had Freek alvast een hotel geboekt, voor drie nachten. Ik was er een nachtje eerder dan hij, ik mocht hem de volgende dag van het vliegveld ophalen!
Heerlijk, wat keek ik er naar uit om weer een wc en douche voor mezelf op mijn kamer te hebben! Dat was lang geleden!
Niet eerst 2 gangen door en twee trappen af voor ik bij het toilet ben midden in de nacht!
Gelukkig liep alles voorspoedig. Met een shuttlebus werd ik naar het hotel gebracht, waar ik voor de buis met een bekertje noodlesoep Olympische spelen heb gekeken!

Voor de volgende dag had ik ontbijt geboekt. Op de vierde verdieping, erg mooi, ontbijten naast het zwembad. Apart was wel, dat er tussen 06:30 en 10:30 al friet met vissticks gegeten kon worden. Ook witte rijst en soup was geen probleem. Blijkbaar is het heel normaal om 's morgens al warm te eten. Ik koos voor een geroosterd broodje met een eitje :-). Daarna ben ik naar 'Bugis' geweest. Dit is een plaatsje binnen Singapore. Leuke marktjes, eetkraampjes, mannen die met een microfoon hun product aanprezen, erg gezellig! Om een uur of 5 ben ik terug gegaan naar het hotel, gedouched, gegeten weer (mijn nieuwe verslaving) noodle soep op bed :-).
En om 18:15 op naar het vliegveld!! Wat kan de tijd langzaam gaan. Om 19:00 zat ik bij de uitgang waar Freek naar buiten zou komen en tot half 9 wachten kan behoorlijk lang duren!
Maar eindelijk was het dan zover, na twee maanden sloot ik hem weer in mijn armen!

'S avonds zijn we nog even naar China Town geweest.
De volgende dag, zijn we naar een klein haventje geweest, met een enorme shopping mall. Deze zijn altijd binnen, buiten is het te warm om fatsoenlijk te winkelen. Viel een beetje tegen, in die zin dat we niet veel zin hadden om te winkelen. We besloten optijd naar het hotel te gaan, daar even te sporten en te zwemmen.
'S avonds hebben we ontzettend lekker gegeten bij een italiaan, Gaia.

Zondag 12 augustus vertrokken we naar Langkawi, een klein eiland van Maleisie. Om 08:30 zijn we met de trein naar het vliegveld gegaan en om 11:00 uur vlogen we. We zouden om 13:00 uur landen, dit werd uiteindelijk twee uur later. We zijn eerst ergens anders geland, we konden niet direct opmaken uit het gebrekkige Engels, waarom we niet op Langkawi konden landen, later bleek dat er brand was in Indonesie en er niet genoeg zicht was, door de enorme rookontwikkeling.
Om 16:00 uur stonden we op de plaats van bestemming!
Gelukkig was alles weer goed gegaan met de koffers en opzoek naar ons hotel. We hadden drie opties, een auto huren, een scooter huren of de taxi. We kozen voor het laatste. Freek ging het regelen, een half uur met de taxi zei de vrouw achter de bali, oh shit had Freek gedacht, dat zal wel wat kosten.. €6,-!
Prima te doen dus.

Eenmaal aangekomen in het hotel besloten we nog even naar het strand te gaan, ik vroeg nog, zal ik een jasje mee moeten nemen. Haha, wat was het warm, ik had een lange broek aan en zweette me kapot!
We hebben lekker een cocktail gedronken en 's avonds wat gegeten.

De volgende ochtend zouden we gaan hardlopen, jemig dat viel me tegen. Het lukt me al niet zo goed om tijdens het reizen te sporten, dus mijn conditie was niet optimaal en dan die hitte!
Maar, beter iets dan niets! Op de terugweg zagen we een slang, ik blijf die beesten toch maar angstaanjagend vinden!

Heerlijk aan het strand gelegen die middag en weer bij de brasserie gegeten. Dit was een ontzettend leuk tentje, waar je heerlijk kon eten en leuk kon zitten. Rond een uur of 19:30 zag je achter een ander eilandje de zon in de zee verdwijnen, daardoor ontstond een ontzettend mooie lucht. In Australie had ik dit ook al vaak gezien, maar ik blijf het schitterend vinden.

Het viel ons op het het enorm rustig was op Langkawi. Een taxichauffeur vertelde ons later dat dit kwam door de ramadan, die op dat moment bezig was.
95% van de bevolking op Langkawi is moslim, veel gesluierde vrouwen, bij sommigen kun je zelfs alleen de ogen zien.

Op dinsdag besloten we naar een waterval te gaan. Taxichauffeur Joe bracht ons, bleef daar netjes wachten en bracht ons ook weer terug. Mooie waterval en leuk uitzicht! Zie foto's!

We spraken met Joe af dat hij oms op donderdag in 4,5 uur het eiland zou laten zien. De mooie plekjes van Langkawi. Dit voor €25,-. Wat heerlijk dat het allemaal zo goedkoop was! Een koude cola aan het strand kostte €0,40!
Later die week gingen we naar een parkje, waar Freek een broodje jam kocht, 0,60 rm zei de mevrouw achter de bali, Freek schoot in de lach! Omgerekend is dat €0,15! Daar kun je het toch niet voor maken zou je denken. Alcohol daar in tegen was helaas wel weer heel duur! Voor een fles in de supermarkt, betaalde je al snel €10,- tot €12,-.

Op woensdag zijn we naar een haven geweest. Het was niet wat we ervan hadden verwacht en besloten dus al snel lekker naar het strand te gaan. Het zag er leuk uit, allemaal boten etc, maar verder was er weinig te doen, alleen een paar restaurantjes.

Op donderdag kwam Joe ons om 09:00 uur ophalen. As eerst bracht hij ons naar de Kilim Geoforest Park, waar we een tour van een uur hebben gedaan. Met een bootje werden we als eerst naar een grot gebracht. Daar kon je helemaal doorheen lopen. Een zaklamp kregen we mee en daar gingen we. In de grot zaten vleermuizen, Freek waagde het er niet op, ik wilde toch wel een kijkje nemen. Aan de andere kant van de grot aangekomen, gelukkig niet opgegeten door een vleermuis :-), hoorde ik een hoop geritsel in de bomen, ik keek omhoog en het stikte van de apen. Waar ik voor ik de grot in ging nog om Freek had staan lachen, raakte de held zelf nu ook een beetje in paniek, Freek, Freek riep ik... Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen! Haha!

Even later op de boot vertelde ik aan onze gids dat ik een hoop apen had gezien. Ja zei hij, die kunnen behoorlijk aggresief worden als je eten bij je hebt. Ik dacht, fijn dat je dat ook even verteld voor we de grot ingaan!

Daarna bracht hij ons naar een klein plateau, waar we verschillende vissen te zien kregen.
O.a. Een grote rog, een soort krab (geen idee hoe zo'n beeste werkelijk heet) en vissen die een 'trucje' konden. Zo konden vissen water omhoog schieten om een stukje brood los te maken van het hout, op die manier viel het in het water en konden ze het opeten. Een andere vis, sprong bijna uit het water om een stuk vis te pakken te krijgen.

We gingen verder met de boot en onze gids vertelde ons dat we adelaars te zien kregen. Hij maakte een hoop geluid met de boot en inderdaad even later zo'n twintig adelaars om ons heen. De gids had stukken kip in het water gegooid waar de adelaars op af kwamen. Prachtig om te zien hoe ze ineens naar beneden duiken en met hun poten de kip pakken!

Als laatste zijn we even de zee op gevaren. Bij het beginpunt, zagen we een hoop apen. Twee gaven een showtje zoals onze gids dat mooi zei, die lieten zien hoe je moet vrijen! Wij lagen natuurlijk in een deuk!

Terug aan land stapten we weer bij Joe in de taxi. We stopten bij een soort spa, maar je hoefde niet te betalen. Het was natuurlijk. Er was een soort put, waar heet, zout water in zat. Je kon daar lekker met je voeten in badderen. Daarna kreeg je een voetmassage, die bestond uit het lopen over kleine stenen.
Ik heb het nog geen 5 meter volgehouden, Freek hield het met veel moeite vol en Joe liep rustig smsend achter ons aan. De kunst was zo zei hij, om ontspannen te lopen. Ik probeerde het nog eens, maar ik kon het echt geen massage noemen!

Even verderop kwamen we aan bij black Sand Beach, mooi om te zien, zoals de titel al zegt, het zand helemaal zwart. Het zand schijnt veel geld waard te zijn.

Als laatste zijn we naar een park geweest, waar je met een gondel helemaal over Langkawi heen kon kijken. Freek en ik vonden het best prijzig en besloten op een olifant te rijden.
Dit was achteraf helemaal belachelijk prijzig! €20,- voor 5 min rijden. Maar, het was wel een leuke ervaring!

Weer terug bij het hotel zijn we lekker naar het zwembad geweest. We hadden zin om iets te eten, ik had nog een bakje noodel soep (daar is hij weer:-)) en Freek liep het stadje in opzoek naar iets te eten.
Eenmaal terug zei hij, nou Men wat ik nu heb uitgevonden, ik zei, wat dan.
Ja zei Freek ik heb het voor je meegenomen, fried rice. Dat is gekookte rijst dat ze nog even opbakken in een pan een eitje er doorheen en garnalen, of wat je wilt. Super lekker en weet je wat ik moest betalen? €1,50!
Haha, we bleven ons maar verbazen over hoe goedkoop het was. En inderdaad de rijst smaakte heerlijk!

Op vrijdag was het weer helaas iets minder, naja iets minder, het was bewolkt. We besloten lekker naar het zwembad te gaan.
Die avond hebben we gegeten bij het restaurant, waar Freek de middag ervoor de rijst had gehaald. Van de buitenkant ziet het er niet uit, maar het eten is heerlijk!

Zaterdag, alweer de laatste dag! Freek vertrok namelijk zondag weer richting Nederland.
We hebben overdag aan het zwembad doorgebracht, en 's avonds wederom bij ons favoriete restaurantje aan het strand, de brasserie gegeten.
Het tentje bleek een Nederlandse eigenaar te hebben, we hebben lang met hem en zijn vrouw gepraat. Was erg gezellig en ons leek het ook wel wat, zo'n strandtent op het heerlijk relaxte Langkawi!

Zondag 19 augustus, werden we om 7 uur opgehaald door Joe. Om 9 uur vlogen we terug naar Singapore, gelukkig verliep het nu iets voorspoediger! Eenmaal aangekomen, kon Freek gelukkig zijn tas droppen en zijn we nog even Singapore ingeweest. Samen opzoek naar een hostel voor mij, wat een enorme klus was, het was namelijk einde van de ramadan en dat betekend feest en vakantie! Waardoor hostels en hotels veelal volgeboekt waren! Uiteindelijk een prima hostel gevonden.

Het was leuk om te zien, iedereen weer lekker aan het eten en in het vliegtuig kregen we zelfs een zakje snoepmaangeboden i.v.m. het einde van de ramadan.

Om 17:00 uur gingen we terug naar het vliegveld, we hebben daar nog lekker wat gegeten, maar daarna moesten we echt afscheid nemen!
Ik had er veel moeite mee, toch lastig om dan weer uit elkaar te gaan, maar had ook weer zin om te gaan reizen!

Het is nu dinsdag en Freek is gelukkig weer veilig thuis. Ik ben inmiddels aangekomen in Kuala Lumpur. Hier vertel ik de volgende keer meer over!

Een heerlijke vakantie gehad en weer klaar om mijn laatste weken te gaan reizen!

Veel liefs!

p.s. het uploaden van mijn foto's via mjin ipad werkt niet meer, ik zal zo snel mogelijk de foto's op een cd branden en ze op de website plaatsen, zodat jullie ook weer foto's kunnen kijken! :-)



  • 21 Augustus 2012 - 17:31

    Ma:

    Ha Mandy, het blijft heerlijk om je reisverslag tel lezen!! Nog een paar weekjes genieten en dan zit het er alweer op. Helaas voor jou, maar wij kunnen niet wachten om al je verhalen ''live'' te horen.
    Heel veel plezier nog, liefs pa en ma

  • 21 Augustus 2012 - 17:31

    Ma:

    Ha Mandy, het blijft heerlijk om je reisverslag tel lezen!! Nog een paar weekjes genieten en dan zit het er alweer op. Helaas voor jou, maar wij kunnen niet wachten om al je verhalen ''live'' te horen.
    Heel veel plezier nog, liefs pa en ma

  • 21 Augustus 2012 - 17:32

    Ma:

    Sorry, ik was te ongeduldig!!!

  • 21 Augustus 2012 - 20:31

    Marieke H.:

    Hee Men!

    Leuk verhaal! Jullie vakantie klinkt goed, fijn dat jullie het leuk hebben gehad en hebben ontspannen! En nu weer verder met reizen, snap dat je weer ff moet schakelen, maargoed ook weer heel leuk! De laatste weekjes alweer, gaat snel! Ervaar jij het ook zo? En nu Kuala Lumpur, ben ook benieuwd, net als naar de foto’s!

    Geniet er weer van!

    Liefs xx

  • 21 Augustus 2012 - 23:26

    Diny:

    Hallo Mandy

    Leuk je verslag te lezen dat je weer behoorlijk genoten heb de laatste weken.
    Het is wel een heel andere wereld daar dan in Australie
    En wat goedkoop daar wat een verschil.
    Wij wensen je nog hele fijne weken in Kuala lumpur.

    Veel liefs Groeten van Herman en Diny geniet ze nog de laatste weken

  • 22 Augustus 2012 - 08:40

    René En Jenny:

    Hé mandy,

    Nog bedankt voor je lieve kaartje dat was ik de vorige keer vergeten te zeggen.
    Ik kan me voorstellenn dat je samen lekker genoten hebt na al die tijd.
    En ook heerlijk hebt kunnen genieten van de luxe.
    Wij wensen je nog hele mooie weken
    Gr de Oudendagjes uit Groessen

  • 24 Augustus 2012 - 18:19

    Tante Jo:

    Hoi Men,

    Alweer zo'n leuk verslag! En fijn dat jullie zo hebben genoten tijdens jullie vakantie!
    En nu weer alleen verder, knap dat je het allemaal zo doet meid. Kan me ook voorstellen dat het weer leuk is om verder te reizen (dit was je ook gewend he), maar toch...

    Wij wensen je heel veel plezier tijdens deze laatste weken , geniet nog maar, voor je 't weet ben je weer in 't koude kikkerlandje, alhoewel dat de laatste weken wel meevalt!

    Liefs en groetjes van ome Jeroen en tante Jo x

  • 26 Augustus 2012 - 15:00

    Marian:

    Hoi lief,
    Hoor net van Freek dat je op een eilandje bevakeer om heerlijk te snorkelen. Heb net je verslag van jullie dagen samen gelezen en ben inmiddels meer te weten gekomen dan dat je vriendje heeft verteld. Ik hoorde dat je ook nog naar Thailand gaat. Lief ik vind het zo knap van je en dat maar helemaal in je eentje. Ga nog heeerlijk genieten de laatste weken en ik lees je volgende veslag weer.
    Hele dikke kus Saar en ikkke

  • 02 September 2012 - 01:57

    Theo Vos.:

    Dag Mandy,

    De reis naar Australië vind ik leuk, ook vooral dat je een rechtsgestuurde jeep bestuurde en aan de linkerkant van de weg reed (verkeersregel in Australië). Ik vind dat knap! Ook merkte ik op dat er een Arnhemland in Australië voorkomt. Je maakt netzoals ik zulke mooie reizen als je op vakantie bent. Kwam je ook IKEA tegen? Ik vind het ook mooi om op een olifant te rijden. Ook wens ik je nog veel plezier!

    Groetjes Theo Vos.

  • 09 September 2012 - 01:20

    Diny:

    Hallo Mandy
    Geniet nog even en
    Wij wensen je een goede reis terug.

    Veel liefs groetjes diny en herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Australië

Recente Reisverslagen:

28 September 2012

Maleisie en Thailand

21 Augustus 2012

Singapore en Langkawi

14 Augustus 2012

Bye bye Australia!

29 Juli 2012

Noosa, Brisbane en Byron Bay!

18 Juli 2012

Van WhitSundays naar Fraser Island
Mandy

Actief sinds 04 Juni 2012
Verslag gelezen: 1115
Totaal aantal bezoekers 27768

Voorgaande reizen:

16 Juni 2012 - 12 September 2012

Australië

Landen bezocht: