Noosa, Brisbane en Byron Bay! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Mandy Oudendag - WaarBenJij.nu Noosa, Brisbane en Byron Bay! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Mandy Oudendag - WaarBenJij.nu

Noosa, Brisbane en Byron Bay!

Blijf op de hoogte en volg Mandy

29 Juli 2012 | Australië, Rainbow Beach

Zondag 29 juli, Sydney

Dag allemaal,

Na afscheid te hebben genomen van onze Fraser Island vrienden,
ben ik samen met Melanie verder gereisd naar Noosa, weer een stukje zuidelijker.
We hebben op 19 juli de bus gepakt. Van Rainbow Beach naar Noosa, een busrit van een kleine 3 uur.
Bart, van Fraser Island zat ook bij ons in de bus en onderweg leerden we een meisje Krista (NL) kennen.
Bart zou niet stoppen in Noosa, hij reisde verder naar Brisbane.
Melanie, Krista en ik checkte in in de YHA, een ontzettend mooi hostel!
We lagen samen op de kamer, wat erg gezellig was. 'S middags hebben we lekker wat gewinkeld en boodschappen gedaan.
De volgende dag was het stralend weer! Krista vertrok voor een dagtour naar Fraser Island en Melanie en ik besloten naar het strand te gaan.
Waar Melanie het niet zo lang uithield en nog even ging winkelen.
Ik heb me prima een dag aan het strand vermaakt. Wat een weertje!

'S avonds zijn we naar zonsondergang wezen kijken op het strand.
In Darwin had ik opkomst en ondergang al een aantal keren gezien, maar het blijft enorm indrukwekkend! Zie foto's!

De volgende dag zaterdag 21 juli vertok Melanie naar Sydney, zij studeert namelijk in Canberra, iets onder Sydney en moest maandag weer beginnen.

Zaterdagochtend namen we dus afscheid van Melanie en zijn Krista en ik naar een markt geweest. Krista zou vrijdag 27 juli weer naar huis gaan en we moesten dus nog opzoek naar souvenirtjes.
Een leuke markt, met vooral veel eten en rommeltjes. Maar heerlijk om rond te kijken en tussen de spulletjes te snuffelen.
Eenmaal terug in Noosa hebben we nog even gewinkeld.
Op onze kamer hadden inmiddels 2 andere Nederlandse meiden ingechecked, samen liepen we naar de supermarkt. Krista en ik zouden die avond kangoeroe eten. Dat moet je toch geprobeerd hebben hier in Australie.
Sinds ik met Melanie optrok, kookte ik steeds meer voor mezelf. Wat ik ook steeds leuker begon te vinden. Het is vaak lekker druk in de keuken en zo leer je weer nieuwe mensen kennen.
Kangoeroe met sla stond op het menu. Niets mis met de kangoeroe, het smaakt als een normale steak, maar het idee dat ik kangoeroe at, vond ik maar niets!
Later die avond zijn we naar de film gegaan. De film Ted hebben we gekeken. Haha, wat hebben we gelachen! De film gaat over een man met een teddybeer, klinkt saai en kinderachtig, maar dat was het zeker niet.
Wellicht is hij, of komt hij in NL ook nog uit. Leuke meidenfilm ;-).

De volgende dag hebben we de bus naar Brisbane gepakt. Aan het begin van mijn reis in Cairns heb ik een buspas gekocht voor de Greyhound. Je kunt met de Greyhound overal naartoe. In en uitstappen bij welke plaats je maar wilt. Krista zou in Brisbane bij familie verblijven en ik ging opzoek naar een hostel. We spraken af de volgende dag samen de stad te verkennen.
Ik word steeds beter in het onderhandelen over prijzen. Zo ook in Brisbane. Ik haalde daar in een prima, schoon en gezellig hostel (City Backpackers), per nacht, 7 dollar van de prijs. Kun je nagaan wat ze op je verdienen denk ik dan. Omdat het winter is kun je prima onderhandelen over de prijs.

'S avonds had ik met Bart, van Fraser Island afgesproken om naar het casino te gaan. Bart verbleef al een aantal nachten in Brisbane en kon me dus meteen een beetje wegwijs maken.
Hij had al gezegd dat het casino erg mooi was, maar inderdaad! Van de buitenkant is het net een kasteel, welke ze helemaal hebben verlicht met verschillende kleuren licht. Een super mooie uitstraling!
En van binnen?! Prachtig! Wat een drukte! Leuke barretjes in het casino en bandjes die optraden.
Bart had de avond voor we gingen geld verloren en besloot niet meer te spelen. Ik kon het niet laten even roulette te spelen en ja, ik won $35,-! Toch bijna twee overnachtingen in een hostel! :-)

De volgende dag met Krista de stad in geweest. Weer even gewinkeld (het zal ook eens niet) en daarna naar Southbank geweest. Prachtig de rivier, met schitterende bruggen. Leuke tentjes aan de rand van de rivier en ontzettend veel mensen die daar een rondje hardlopen.
Aan de rivier hebben ze een lagoon gemaakt, aangezien je nergens echt kunt zwemmen. We hebben daar lekker even in het zonnetje gezeten.

Over het weer heb ik hier niets te klagen. Na de eerste dag regen op Fraser Island heb ik geen regen meer gezien, gelukkig!

De volgende dag 24 juli ging ik naar Koals Sanctuary geweest, net iets buiten Brisbane. Hier verblijven koala's, kangoeroes, krokodillen etc.
Ik wilde hier in Australie nog graag met een koala op de foto en kangoeroes uit de hand voeren. Dat kon hier.
Wat een dag! Wederom schitterend weer, en de dingen gedaan die ik graag wilde! Heel gaaf!

Omdat ik donderdag jarig was, ik wilde ik op die dag niet reizen. Ik besloot dus om woensdag 25 juli de bus naar mijn volgende bestemming, Byron Bay te pakken. Een busreis van iets langer dan 2 uurtjes.
Daar aangekomen, bleken alle hostels super duur en bijna alles vol. Ik snapte er niets van! Bleek er dat weekend een festival te zijn, Splendour!
Uiteindelijk vond ik een hostel, eerste nacht $25,- de tweede en de derde $30,-. En dat omdat ik een backpacker was, Splendour gangers, betaalden $45,- voor een overnachting! Belachelijk!
Kaartjes voor het festival? $380,- voor 3 dagen..!
Maargoed, wat een gezelligheid met al die mensen in het dorp!
Velen mensen lopen in Byron Bay op blote voeten. Een heel relaxed plaatsje, met straatmuziekantjes, vuurgoochelaars etc.

Je hebt daar een plaatsje Nimbin, haha, een hippie plaats! Verder wil ik er niet teveel over kwijt op mijn website!
Samen met Bart, die ik in Byron weer trof, hebben we op mijn verjaardag een trip gedaan naar dit hippe plaatsje! Details daarover volgen misschien in Nederland!
'S avonds zijn we uit wezen eten, bij Cheeky Monkey's en hebben we daarna een wijntje gedronken. In de kroeg weer mensen leren kennen, kortom een gezellig avondje!

Vrijdag heb ik lekker uitgeslapen en daarna ben ik gaan kayakken. Het is dan de bedoeling dat je dolfijnen en walvissen gaat spotten!
Om kwart over 1 werd ik opgehaald. Ik bleek de enige samen met een meisje uit Manchester, Oida.

Wij samen in een kayak en onze gids, Jaimy, alleen. Na een korte uitleg gingen we dan. Het was de bedoeling, de kayak recht te houden, en niet dwars op het water te komen want dan zouden we omslaan i.v.m. de golven, ik zate achterin, dus ik was verantwoordelijk voor het rechthouden van de kayak. Nou, daar gingen we! Nog geen 5 seconde in de kayak, zaten we dwars op het water.
Onze gids zat natuurlijk al te genieten, die dacht daar gaan ze! Maar nee, hoe hoog de golf ook was, wij presteerden het om dwars over de golven te vliegen! Wat trouwens een super leuke ervaring was!
Een goede workout zeg, pittiger dan ik dacht dat kayakken.
Voor we in de kayak stapten, zagen we links van ons een vreselijk donkere lucht aankomen. Ik vroeg aan onze gids, komt dat hierheen?
Nee zei hij, de wind staat zo, dus geen probleem. Ik dacht nou prima!
Maar, even een inschattingsfoutje van Jaimy! Midden op zee, begon het keihard te stormen! Onweer, regen, van alles! We zijn snel naar een bijgelegen strandje gevaren en hebben daar even geschuild.

Lekker een thee gedroken, en voor de gene die wilde een tim tammetje. Tim Tam, dit zijn hele bekende koekjes in Australie! Maar helaas zijn ze van chocola, en mijn deal staat nog steeds! Ik zal dus een pakje mee naar huis nemen en de koekjes heeerlijk op 1 januari op smikkelen ! :-)

Eenmaal terug in de zee, besloot onze gids dat het beter was om samen in een kayak te gaan. Oida mocht als eerst gaan zitten, die heel hilarisch, aan de ene kant in de kayak stapte en er aan de andere kant weer uitviel! Nou daar gingen we weer, we hadden nog geen dolfijn gezien en hoopten er nu toch echt een te spotten.
Een minuut of 10 later, wiebelde ons bootje een beetje.... En ja, daar lagen we alle drie in het water! Fijn zo'n gids, dan denk je toch dat het wel goed moet komen! Oida en Jaimy zaten weer in de kayak en nu moest ik.. Nu had ik op de kant nog zo hard om Oida staan lachen, maar ik deed het niet veel beter. Ik klom de kayak in, en daar lagen we weer in het water! Bij de derde poging besloot Jaimy dat ik als tweede in de kayak zo klimmen. Dat bleek inderdaad een beter idee!

Helaas geen dolfijnen gespot, maar jullie snappen, wel heel veel lol gehad! De volgende dag mag je dan gratis nog een keer. Dit was de dag waarop ik door zou reizen naar Sydney, maar als het in de ochtend kon, wilde ik graag nog een keer, aangezien ik heel graag dolfijnen wilde zien!

De volgende dag belden ze en het kon! Ik mocht weer mee.
Dit keer was ik met een stel (twee jongens) uit Brisbane en ik mocht weer bij de gids in de boot.
Dit keer met meer restultaat! 6 of 7 dolfijnen hebben we gezien en wat indrukwekkend van zo dichtbij! Een geweldige ervaring!

Eenmaal terug in het hostel, even douchen, mijn bus boeken voor die avond en dan wilde ik nog graag naar het lighthouse met zonsondergang. Dat moest heel mooi zijn! En dat was het ook. Je kijkt uit over Byron, de stranden, bergen en ziet dan ze zon achter de bergen verdwijnen!
Daarna vlug terug naar het hostel, het is na zonsondergang, namelijk snel donker en aangezien ik over het strand en door de bush bush terug moest..

Een 14 uur durende busrit stond op het programma. Deze verliep prima en eenmaal aangekomen in in Sydney vanmorgen, wat een plaatje!
Over de Harbour Bridge en aan de linker kant Opera House, GEWELDIG!

Ik breng in Sydney een nacht of 5 door en dan reis ik naar alweer mijn laatste bestemming in Australie, Melbourne! Waar ik graag een dagtripje wil doen naar een skigebied om een dagje te skien, dit is alleen schreeuwend duur, ruim $300,- voor 1 dag!!
9 augustus vertrek ik dan naar Signapore, om vervolgens 10 dagen met Freek in Maleisie door te brengen en daarna of naar Bali te gaan, of van Signapore naar Bangkok te reizen! Over het laatste, denk ik nog even na.

Kortom, hele mooie dingen meegemaakt en nog hele mooie dingen op de planning!

Jullie horen weer van me!

Liefs!

• 29 Juli 2012 - 10:01

Ma:

Ha Mandy,

Weer heerlijk zitten genieten van je verslag!! Ik zie het helemaal voor me, wat een lol zullen jullie hebben gehad op die kayak. Toen je door de bush bush liep hadden we even contact, ik was blij dat je weer velig in je hostel was!!
    Geniet nog lekker van je laatste dagen in Australie. Ook van het skien, al is het dan duur.
    Er zijn dingen die kun je maar een keer doen.
    Geniet ervan kanjer!!
    Liefs ma

• 29 Juli 2012 - 16:41

Maaike:

Hee Men,

Super leuk om je verhalen te lezen!! Haha ik zie je al helemaal gaan in de kayak :) Je maakt zoveel mee, echt geweldig!! Dolfijnen spotten, kangaroes eten, met storm op zee .. ;)

Heel veel plezier nog & geniet ervan!!
    Dikke kus Maaike

• 30 Juli 2012 - 13:09

Kim:

Hey Mandy!

Klinkt echt super gaaf allemaal!
    Je foto's zijn ook echt leuk!
    Geniet ervan! Zoiets maak je maar één keer mee!

Liefs Kim

• 30 Juli 2012 - 18:18

Anique:

Hee Men,

Super leuk je verhaal weer te lezen, het is maar goed dat je het opschrijft want dit kun je nooit live navertellen ;-) geniet ervan in Sidney en doe vooral voorzichtig! We appen/skypen snel weer. Liefs X

• 31 Juli 2012 - 00:10

Mark:

Hey Mandy!

Het is echt een mooi land hè! Meest van de dingen die je beschrijft zelf ook gedaan of gezien. Wij zitten nú in Cairns en hebben gisteren gedoken in het barrierreef.echt heel erg mooi!
    Ik was je bericht op Facebook vergeten om te mertens, sorry daarvoor. Tips voor sydney: bondig-coogie walk( mooie wandeling langs de zee met dolfijnen vaak), imax bios, mossman (mooie wijk in sydney waar je kan rondlopen, of door manly.) Ook móet je echt naar toronga zoo!

Have fun!

Xx

• 31 Juli 2012 - 07:35

Freek:

Hee lieve Mandy,

Leuk om te lezen dat je allemaal leuke dingen hebt gedaan en mooie dingen hebt gezien! Klonkt allemaal enorm gaaf. Ik ben benieuwd naar alle verhalen. Ben blij dat he nu ook Kangoeroe eet, dan moet een Visje ook geen probleem zijn;-). Geniet nog even lekker, lekker skien en nog maar 10 nachtjes en dan zien we elkaar in Singapore. Ik kijk er maar uit!

Dikke kus liefje

• 31 Juli 2012 - 12:21

Tante Jo:

Hoi Mandy,

Heb weer genoten van je verslag, wat zullen jullie gelachen hebben in de kayak. En wat mooi dat je uiteindelijk toch dolfijnen hebt gespot! Mis ik nu de foto's bij dit verslag? Of zie ik het niet goed. Had al wel wat mooie foto's op facebook gezien, schitterend!

Ik vind het erg stoer dat je kangeroe hebt gegeten en heel knap dat je het nog steeds volhoudt zonder chocolade..

Lieve Men, geniet nog van je laatste dagen in Australie (wat een bijzondere reis) en van het skien wat nog op je lijstje staat! Daarna een hele goede reis naar je volgende bestemming!

Liefs, ook namens ome Jeroen, van tante Jo.
    Doej scheet xxx

• 02 Augustus 2012 - 15:21

An:

hee men, weer ff een verslag van je gelezen, en het is genieten allemaal,
    het leuke van zo'n reis ik denk ik ook dat je zo enorm veel mensen ontmoet en leuke
    dingen met elkaar beleeft.
    geniet er nog van meid!
    x van ons

• 06 Augustus 2012 - 23:05

Diny:

Hallo mandy

Wat maak jij veel mee geweldig genieten daar leuk om je verslag te lezen.
    De foto s zijn ook erg mooi wat schattig met de koalabeer en kangaroes.
    Ik zou zeggen geniet nog even van australie en van de rest van je reis.
    Veel liefs en groetjes van herman en Diny