Van WhitSundays naar Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Mandy Oudendag - WaarBenJij.nu Van WhitSundays naar Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Mandy Oudendag - WaarBenJij.nu

Van WhitSundays naar Fraser Island

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

18 Juli 2012 | Australië, Rainbow Beach

18 juli, Rainbow Beach,

Lieve allemaal,

Leuke berichtjes weer. Het is heel leuk als je hier zit en zoveel meemaakt, jullie reacties te lezen.

Op zaterdag 7 juli was het tijd om Cairns te verlaten. Om 07:45 uur zat ik in de bus naar Airlie Beach, Airlie Beach is een kleine plaats, wat eigenlijk alleen een opstapplaats is naar de WhitSundays. Op de WhitSundays heb je een van de mooiste stranden van de wereld. Een populaire plek om heen te gaan. Ik had gekozen voor een zeilboot. Hier was ik achteraf niet echt blij mee.

Bij aankomst in Airlie Beach was ik een beetje in paniek. Ik wist niet meer precies hoe de boot heette waar ik op zou gaan. De dag ervoor werd ik gebeld om alles af te stemmen, maar op dat moment zat ik nog op een andere boot, (de duikboot) en had ik niet helemaal meegekregen wat nu de bedoeling was.
Ik zat op zaterdag de hele dag in de bus met een lege telefoon en kon dus niet bellen om e.e.a. te checken.
Aangekomen in Airlie Beach zaten alle winkels dicht en de volgende dag zou ik al op de boot gaan! Mooi shit als je niet weet waar vandaan en hoe laat hij vertrekt.
Gelukkig trof ik bij de receptie van mijn hostel (Nomads) een jongen die op dezelfde boot zat en zei dat hij pas in de middag zou gaan, aangezien het een trip was voor 2 dagen en 2 nachten. Gelukkig, dat stelde me een beetje gerust, nu had ik nog tijd om de volgende ochtend naar de winkel te gaan waar ik mijn trip geboekt had.

Eenmaal op mijn kamer trof ik een meisje uit Brussel (Franstalig). Gezellig mee gekletst en ja, zij zat ook op dezelfde boot. Heel leuk!
Ze heeft me uitgelegd dat ik de volgende ochtend naar de winkel moest gaan om in te checken. Ze zou wel even met me mee gaan. Erg fijn!
We hebben samen wat alcohol ingeslagen voor op de boot (hier is goon ontzettend populair, het is een slecht te drinken wijn, maar goedkoop).
We kochten een doos van 4,4 liter, dat zou toch genoeg moeten zijn voor 2 avonden.

Opweg naar de boot smeerden we ons in met zonnebrand, want de zon scheen volop!
Helaas niet voor lang. We waren even onderweg met de boot en het begon te regenen! Vanaf dat moment is het in de 2 dagen, 2 nachten maar een paar uurtjes droog geweest! En daarom was ik niet zo blij met de zeilboot! We moesten namelijk buiten (op het dek) eten en zitten als we gezellig iets wilden drinken.
De eerste avond was het nog niet zo'n ramp. Het was redelijk droog, maar de tweede wisten we niet hoe snel we weer naar binnen moesten gaan.
Toch hebben we veel gelachen. Met z'n allen zittend op een rijtje op de boot met onze grote gele regenjassen aan.
WhitSundays was overigens geweldig!!! Wat een strand. Het water zo helder en het zand zo fijn en wit. Ontzettend mooi. In totaal zijn we 3 uurtjes op WhitSundays geweest en gelukkig was het droog!
Op de boot moesten we helpen zeilen en we sliepen met 18 personen (jongens en meisjes) in dezelfde ruimte. Wanneer het droog was zaten we op het dek over het water te turen opzoek naar walvissen, schildpadden en dolfijnen. En, de laatste twee hebben we gezien. Wat geweldig!! Dolfijnen in het wild..!

Eenmaal terug in Airlie Beach, waren we natuurlijk helemaal doorweekt!! Omdat er verder niet veel te doen is in Airlie Beach, had ik voor die nacht geen hostel geboekt en zou ik 's avonds de bus pakken naar mijn volgende besemming, 1770!
Gelukkig mocht ik bij Sophie in de kamer verblijven. En, wat kan warme douche en je haar wassen dan lekker zijn! Op de boot mocht je je haar niet wassen en was douchen haast onmogelijk, omdat er maar beperkt warm water was.

Die avond hebben we heel
gezellig met de groep wat gegeten in de bar Down Under. Meestal als je zo'n tour hebt gedaan kun je ergens goedkoop eten en reserveren ze een tafel voor de groep. Leuke afsluiting van de tour!

Op dinsdag 10 juli, ging ik om 23:45 met de bus naar 1770. Het leuke hier is, dat je veel mensen treft die je eerder al hebt gezien. Mensen die ik in Cairns heb ontmoet, kom je in deze plaatsen ook weer tegen.

De volgende ochtend om 10:45 kwam ik aan in 1770. Daar werd ik met een busje opgehaald en naar mijn hostel (Southers Cross) gebracht.
Daar aangekomen, ingechecked en lekker niets gedaan. Het regende de hele dag. De plaats is erg klein, weinig te doen, buiten de geplande activiteiten.
Op donderdag zou ik de Scooteroo tour doen. Dit is op kleine scooterttjes/brommertjes door omliggende plaatsen.
Helaas ging dit niet door vanwege het weer. Super jammer!
Ik besloot de voldende dag (vrijdag) surflessen te nemen. $17,- voor 3 uur, eindelijk iets dat goedkoop is in Australie!! Het was redelijk droog weer.
Na de uitleg op het strand, mochten we beginnen. Ik dacht, dat moet lukken!
Helaas is het me niet gelukt om op te staan!! Lastiger dan ik dacht. Maar, een hoop schik gehad!
Daarna was het haasten geblazen, de scooteroo ging niet door op donderdag, dus wilde ik het op vrijdag doen. Om 13:30 was ik klaar met surfen en om 14:00 uur moest ik klaar staan voor de scooteroo.
Een hele leuke ervaring, een stoere helm, een leren jas en daar gingen we!
Kangoeroes in het wild gezien. Nu alleen de koala nog!

Zaerdag 14 juli heb ik de bus naar Rainbow Beach gepakt. Een 6 uur durende busreis.
Rainbow Beach is de opstap plaats voor Fraser Island, wat ik graag wilde zien.
Ik kwam op zaterdag aan in mijn hostel, Dingo's genaamd. Dingo's zijn honden die leven op Fraser Island. Ze zouden zeer gevaarlijk moeten zijn, gelukkig hebben wij daar niets van gemerkt. De middag dat ik aankwam had ik meteen een briefing over de driedaagse trip naar Fraser Island.
Erg leuk, want zo leerde je meteen je groeps/autogenoten kennen.
De groep bestaat uit 8 personen. Bij mij in de groep: Bobbie en Jenny een stelletje uit Ierland, Danny, Andrew uit Engeland, Melanie uit Duitsland, Elodie uit Frankrijk en Bart uit Nederland.
Na de uitleg hebben we iets gegeten, alcohol ingeslagen en de volgende dag om 07:00 uur ging het van start.
Elke groep kreeg een jeep.
Na een uurtje inpakken en voorbereiding gingen we. Andrew begon met rijden. Met de boot over naar Fraser Island. Rijden over het strand met een 4WD auto.
Het was bewolkt en regenachtig. Als eerst gingen we naar Webbie, dat is een soort meer/plas waar je kunt zwemmen, omringd door bomen en zand. Een aantal zijn gaan zwemmen, maar ik hield het even voor gezien.
Daarna zijn we naar de uitkijk gegaan. Je kijkt dan over het hele gebied.

Onderweg kwamen we 2 dode walvissen tegen. Erg indrukwekkend, zie foto's. De eerste die we zagen, was nog een jonkie. En deze lag er pas een dag. Ik heb alles gevoeld, een heerlijk zacht dier, met een flubber tong!

Op naar het kamp. Ik kon het goed vinden met Elodie en Melanie en we wilden graag samen in de tent. Helaas waren er geen tenten meer en moesten we ons opsplitsen. Ik kwam te liggen bij Bobbie en Jenny. Ook prima! Hopen dat ze zich rustig hielden ;-).

Het was de bedoeling dat we zelf zouden koken. In eerse instantie zag ik dat niet zo zitten, maar het bleek erg gezellig. Wijntje erbij, chipje, muziekje, gezellig kletsen en koken maar.
We aten aardappelsalade en vlees van de bbq.

Ik lag rond 22:30 in bed. Jenny en Bobbie volgden om 01:30 en hoe... Your f*cking idiot!! How can you loose your classes??? Ik dacht, wat is hier aan de hand. Bobbie was zo dronken dat hij zijn bril ergens was verloren.
Jenny razend, aangezien hij alleen nog een zonnebril op sterkte had en de zon niet bepaald scheen.
Ik vroeg hen mee te gaan naar de wc,
Jenny zei, Bobbie hoeft niet mee te gaan, hij kan toch niets zien.
Je mag op Fraser niet alleen naar de wc, i.v.m. de dingo's. Jenny en ik hebben nog naar de bril gezocht maar tevergeefs.
Jullie kunnen je voorstellen dat ik er erg om heb gelachen! De volgende ochtend vertelde ik het verhaal aan Bart en we kwamen niet meer bij! Bart vroeg vervolgens aan Bobbie, how are you doing today, zijn antwoord, yeah not too bad.. Ik denk dat ik me iets anders had gevoeld haha.

Vervolgens vertelde Bart, dat hij 's nachts iets aan zijn voet voelde likken, hij dacht dat is vast een van die gekke Engelsen, hij keek op, recht in de ogen van een dingo!!! Hij is de tent uitgevlucht, over de camping gerend en riep dingo, dingooo!

We hebben wat meegemaakt! Verschrikkelijk gelachen. Steeds als ik Bart, Andrew of Danny aankeek, schoten we weer in de lach. Daar zat Bobbie met zijn zonnebril. Gelukkig scheen de zon de twee dagen die volgden.

De tweede dag hebben we een aangespoelde haai gezien en walsvissen in de zee!! Alleen de staart kwam uit het water, naar dan nog. Heel gaaf!

Daarnaast zijn we naar de Champagne waterpools geweest. Een soort 'plas' waar je kunt zwemmen tussen de rotsen, naar MC Kenzie, een grote plas met een schitterende omgeving.

Het tentenkamp was niet bepaald luxe,
Het kon goed zijn dat er geen water meer was, je dus niet kon douchen, handen wassen of de wc doorspoelen. In de tent sliep je alleen met een slaapzak, dus geen matras of kussen, alle afwas werd gedaan met hetzelfde sop en afdrogen met een theedoek die drie keer door de modder was gehaald!

Mooi om mee te maken, een super trip!

Weer terug in mijn hostel hebben Melanie en ik besloten samen verder te reizen, tot Brisbane, vanaf daar vliegt zij naar Sydney om weer te gaan studeren.
Morgen pakken we de bus naar Noosa. 3 uur zuidelijker. Daar wil ik graag naar de Australian Zoo, opgezet door Steve Irwin, the crocodile hunter van Australie.

Een aantal mensen vertelde mij dat 3 maanden voor de oostkust met dit weer erg lang is. Aangezien het weer ook niet best is, veel regen, heb ik besloten nog een maandje naar Maleisie en Bali te gaan! Tenminste dat is het plan. Even kijken wat de vluchten kosten. Ik ben in elk geval op 9 augustus in Signapore!!
Lekker relaxen en genieten van de zon!

Maar eerst nog een maand genieten in het verschrikkelijk mooie en relaxte Australie!

Vanmorgen opnieuw geprobeerd te surfen, een beetje vooruitgang geboekt, maar nog niet veel.

Nu mijn was uit de mashine halen, alles fijn schoon mee naar Noosa!

Lieve groet!

  • 18 Juli 2012 - 06:37

    Stef Beijer:

    Mandy!

    Hoe is het? haha leuk om te lezen, veelal dezelfde foto's. gaaf! Wanneer verwacht je in Sydney te zijn? Ik ben er volgende week, misschien zien we elkaar nog wel. Anders veel plezier, hou je taai! X

  • 18 Juli 2012 - 11:55

    Tante Jolanda:

    Hoi lieve Men,

    Het wordt bijna saai om te schrijven, maar wat heb je weer een mooi verslag gemaakt over de indrukwekkende reis. Geweldig!!
    Prachtige foto's van een parelwit strand, de boottocht en het stoere motorgebeuren. En wat sneu zo'n babywalvis, wel mooi dat je 'm aangeraakt hebt.
    Leuk dat je iedere keer andere mensen ontmoet met hun hebbelijk- en onhebbelijkheden (Jenny en Bobbie, haha, wat een verhaal, kan me voorstellen dat je daar nog lang om gelachen hebt.)

    Nou meis, heel veel plezier maar weer op je volgende bestemming, succes met het vervolg van 't surfen.
    Wacht weer op je volgende verslag, leuk!

    Heel veel groetjes en liefs van Ome Jeroen en mij x

  • 18 Juli 2012 - 20:21

    Tante Ans:

    Hoi Mandy,
    Wat een avonturen en belevenissen weer!! Fijn dat je veel leuke reisgenoten ontmoet waar je weer een poosje mee optrekt.
    De foto s zien er ook weer geweldig uit, jammer van de regen maar och dat kan de pret niet drukken.
    ik lees dat je de planning nog kunt aanpassen dus het mooie weer volgt vanzelf.
    Hier in Ulft is alles goed, we hebben de kermis weer overleefd en ome Theo en Yvonne en kids zijn inmiddels weer terug uit Turkije.
    Het weer is hier ook niet best, maar de vooruitzichten zijn goed. Jasper en Kim gaan zondag met de camper een weekje naar België.
    Hopelijk kunnen we as. Vrijdag je moeder inhalen in Nijmegen en natuurlijk Jasper K.
    Nou ik wens je nog heel veel plezier! Liefs en heel veel groetjes van mij en natuurlijk van ome Jan

  • 19 Juli 2012 - 06:44

    Charlotte Willemsen:

    Hoi Men!!

    Super om weer een verhaal van je te lezen. Zo te horen (lezen!) heb je de tijd van je leven.. Je foto's zijn echt plaatjes en je ziet er goed uit!!

    Take care maar geniet vooral.

    Tot snel,

    Liefs Charlotte

  • 19 Juli 2012 - 15:22

    Ma:

    Ha Mandy,

    Net eerst je verslag gelezen. Wat gaaf allemaal zeg. Mooi strand, stoer in de jeep. Ik zag in gedachten Bart helemaal over de camping rennen,voor die dino. Ik heb weer genoten van je verslag en je mooie foto''s.
    Hou je taai en morgen goed duimen voor me!!!

    Liefs ma

  • 19 Juli 2012 - 16:52

    Petra:

    Ahh, wat zielig van die walvissen! Wel heel indrukwekkend of niet? Jammer van het weer..maar gelukkig ontmoet je leuke mense..dat scheelt alweer eh! Nou knorros viel spass nog ! Xx

  • 21 Juli 2012 - 20:36

    Marlieke:

    Lieve Mandy,

    Klinkt weer goed je verhaal! Maleisie & Bali klinkt trouwens ook top, hopen dat het niet te duur is voor je, want dat schijnt het wel te zijn..
    Ben je goed aan het genieten?

    Ik ben jaloers op al je mooie avonturen & belevenissen. Je hebt vast geen seconde spijt van deze reis! Maak er wat moois van, voor je het weet is al dit moois weer voorbij!

    Enjoy your life down under girl, love Marlieke

  • 21 Juli 2012 - 21:27

    Marian:

    Hoi lief meissie,
    Bedankt voor de lieve kaart. Ik heb het laatste verslag en foto's bekeken wat heb je het fijn. Eindelijk krijgen we hier ook eens mooi weer, ga er mateloos van genieten. Wat las ik ga je naar een ander werelddeel.
    Lieverd ik schrijf je gauw weer. Dikke kus

  • 22 Juli 2012 - 10:13

    Diny:

    Hallo mandy

    Wat ben jij aan het genieten daar.
    we vinden het erg leuk je verslag te lezen en de foto s te bekijken.
    Wat stoer van je moeder dat ze de vierdaagse gehaald heeft en nog wel 3 dagen alleen gelopen.
    We zijn vrijdag avond nog even een bloementje wezen brengen de hele fam. was er erg leuk voor haar
    en alles versierd thuis ik doe het haar niet na.
    Mandy geniet ze nog Maar dat doe je zeker.
    Veel liefs groetjes Herman en Diny


  • 24 Juli 2012 - 10:06

    Marian:

    Goedmorgen meissie,
    Hier dan even een klei berichtje over saar, ze is nu bijna 12 weken en begint al behoorlijk te wennen hier. Vanaf gister kan ze de hele dag naar buiten en probeert al aardig de tuin te slopen. Ze wil nog steeds niet echt naar buiten vindt de buitenwereld nog erg eng, we zijn inmiddels gevorderd tot iets verder dan het eind van de straat. Ze doet gelukkig na 10 dagen al helemaal niets meer in huis dus daar is het een voorbeeldige hond in. S'nachts gaat ze in de band anders ligt mevr uitgebreid op de bank en dat wil ik niet. Freek had haar natuurlijk alweer mee naar boven willen nemen want het is toch zielig zo alleen s'nachts maar dat gebeurd niet ze komt niet boven. Zie je al 50 kilo straks naar boven tillen mooi niet.
    Zo lief even een beetje bij over ons nieuwe huisgenoot. Stuur je via watts-app een nieuwe foto.
    Dag lief tot over zes weken dikke kus van ons

  • 25 Juli 2012 - 17:20

    Diny:

    Hallo mandy
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag
    ik weet niet of ik te vroeg er mee ben maar beter te vroeg dan te laat weet even niet het tijds verschil.
    Het is wel apart je verjaardag daar te vieren in Australie geniet er van prettige dag.
    Veel liefs groetjes diny en herman

  • 26 Juli 2012 - 18:34

    Joke En Peter Simon:

    Ha Mandy,
    Op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wel bijzondere zeker zover weg en jarig iets verder weg dan je verjaardag in Zuid Frankrijk weet je nog je wilde zo graag 16 zijn en nu alweer 23????
    Wat een geweldige verhalen en belevenissen.
    Veel plezier nog en mooie tijden!!!!!
    Geniet ervan.
    Wat een kanjer van een moeder heb je de vierdaagse uitlopen met "twee vingers in de neus" zo knap.
    Vanmorgen nog even koffie gedronken op jouw verjaardag!!!!
    Ze zat er kwiek bij.
    Lieve groetjes Peter en Joke

  • 26 Juli 2012 - 23:06

    Annemarie:

    Mandy..! Wat ziet het er super gaaf uit!! Leuk om je verslagen te lezen! Geniet ervan!! xx

  • 29 Juli 2012 - 10:57

    Hé Mandy:

    We hebben wel je verslagen gelezen.
    Maar het lukte maar niet om te reageren.
    Eindelijk is het mij(zo niet handig met de computer ) gelukt en/of gevonden noem het maar iets,om te kunnen terug mailen.Sorry
    Maar dan nu eindelijk.
    Ten eerste gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat een super mooie ervaring.
    En prachtige verhalen.
    We wachten weer met smart op je nieuwe verhalen,avonturen.
    We denken aan je.
    Gr de oudendagjes uit groessen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Australië

Recente Reisverslagen:

28 September 2012

Maleisie en Thailand

21 Augustus 2012

Singapore en Langkawi

14 Augustus 2012

Bye bye Australia!

29 Juli 2012

Noosa, Brisbane en Byron Bay!

18 Juli 2012

Van WhitSundays naar Fraser Island
Mandy

Actief sinds 04 Juni 2012
Verslag gelezen: 823
Totaal aantal bezoekers 27762

Voorgaande reizen:

16 Juni 2012 - 12 September 2012

Australië

Landen bezocht: